Optimizare SEO: Tehnici inovatoare pentru a-ți poziționa site-ul în topul căutărilor

Optimizare SEO: Tehnici inovatoare pentru a-ți poziționa site-ul în topul căutărilor

Competiţia acerbă din on-line a obligat toate firmele care deţin un site şi vor să îl aibă poziţionat cât mai sus în topul căutărilor şi în SERP să regândească strategiile SEO şi tehnicile SEO implementate la nivelul site-urilor.

Dacă în trecut era suficient să respecţi manualele clasice de SEO şi să ai optimizări rapide on-page, off-page, on-site şi off-site, astăzi este nevoie de tot mai multă inovaţie la nivelul tehnicilor folosite pentru poziţionare în topul căutărilor.

Inovaţia în SEO şi în optimizările SEO înseamnă creativitate, abordări diferite şi mult curaj. Tehnicile inovatoare pentru optimizare SEO nu sunt greu de implementat dacă le înţelegi şi îţi dai seama de potenţialul lor uriaş.

Iată doar câteva idei în acest sens, pe care le poţi dezvolta şi completa cu alte tehnici creative de optimizare SEO:

Optimizări inovatoare off-site pentru a-ţi poziţiona site-ul cât mai bine în topul căutărilor

  • Strategii inovatoare pentru backlink-uri

Backlink-urile tradiţionale şi strategiile din spatele lor sunt limitate şi deja depăşite dacă discutăm despre SEO-ul modern. Optimizările off-page de acest tip vor pune accent mai mult pe calitate şi mai puţin pe cantitate dacă îşi doreşti să ai un site poziţionat în topul căutărilor.

În loc să aduni cât mai multe backlink-uri venite de pe orice fel de site mai bine te concentrezi pe backlink-uri de calitate doar de la site-uri sau surse cu reputaţie excelentă ce sunt relevante pentru afacere şi publicul ţintă.

  • Ca să le obţii ai nevoie de influenceri

Da, ai auzit bine, influencerii te pot ajuta dacă eşti în căutarea unor backlink-uri de calitate. Ai nevoie de acei influenceri care au prezenta puternică în on-line, mulţi urmăritori, de conţinut creat de ei pentru afacerea ta, colaborări pe conţinut, postări sponsorizate, recomandări.

Conţinutul ce poate fi distribuit imediat şi ajunge la cât mai mulţi potenţiali clienţi, viral poate genera în mod spontan backlink-uri venite de la site-uri de încredere.

Contează aici calitatea şi conţinutul, prezentarea lui în aşa fel încât să poată să ajungă în cel mai scurt timp la cât mai multă lume şi să fie citit sau vizualizat imediat şi dat mai departe către alţi potenţiali clienţi. Conţinutul postat pe alte site-uri sub titulatura Guest Blogging cu backlink către propriul tău site va funcţiona la fel de bine.

Să nu uităm de o tehnică inovatoare modernă, „broken link building”, adică identifici link-uri cu probleme de pe alte site-uri şi oferi materiale noi create de tine, având la schimb backlink-uri.

Programarea, strategiile de PR şi conţinut vizual personalizat, ideale pentru poziţionare excelentă în SERP şi optimizare SEO cu tehnici inovatoare

Conţinut vizual personalizat. Renunţă la conţinutul vizual pregenerat, cumpărat de pe diverse site-uri. Personalizează conţinutul vizual în funcţie de nevoile afacerii tale ca să atragi clienţi şi ilustrează cât mai bine orice fel de conţinut adăugat pe site-uri.

Nu te limita la fotografii generate cu AI, mergi mai departe şi încearcă să editezi fotografiile respective, să vii şi cu grafice şi tabele cu un design personalizat. Dovedeşte că lucrezi la fiecare element din on-line şi că vrei ca totul să arate cât mai bine şi să fie clar pentru toţi cei care vor parcurge materialele tale.

Transparenţa la nivelul companiei şi conţinutului despre aceasta. Fii transparent în ceea ce priveşte strategiile B2B şi B2C, porneşte de la ele ca să ai conţinut creativ şi de calitate pentru utilizatori.

Pune la dispoziţia utilizatorilor documente optimizate SEO şi conţinut optimizat SEO legat de ceea ce se întâmplă în companie, dezvăluie o parte din tot ce se decide şi cum se decide în spatele uşilor închise. Transformă întrebările clienţilor în documente publice optimizate SEO pentru a ajunge cât mai rapid la potenţiali clienţi şi a oferi mai repede orice fel de răspunsuri se aşteaptă.

Folosirea codării pentru crearea de instrumente utile, gratuite, pentru utilizatori. Se vor transforma instrumente interne în instrumente publice, utile clienţilor. De la calculatoare de costuri optimizate SEO la un widget personalizat care ajută utilizatorii să viziteze mai eficient site-ul şi să îl descopere, toate vor fi valoroase pentru afacere şi pentru optimizarea SEO.

Folosirea strategiei de PR pentru îmbunătăţirea SEO şi a poziţionării în căutări. Există o strategie inovatoare care este foarte utilă pentru un SEO de calitate, newsjacking. Afacerile se folosesc de breaking news şi de anumite subiecte de interes ca să introducă şi să prezinte idei şi opinii. Dacă este bine gândită şi este implementată corect această strategie ajută enorm tot ce ţine de SEO.

AI şi căutările cu Zero-Click, mai importante decât crezi în optimizarea SEO folosind tehnici inovatoare

  • Folosirea AI pentru optimizare SEO

Da, AI-ul poate să te ajute să optimizezi site-ul pentru motoarele de căutare şi nu se reduce doar la generarea de texte sau imagini, videoclipuri.

Caută cu ajutorul instrumentelor de tip ChatGPT cele mai relevante formulări şi cuvinte cheie, strategii de optimizare SEO, testează campanii şi cuvinte cheie pentru SEO, vezi cum s-ar comporta în realitate şi ce şanse ai avea să ajungi la succesul dorit şi la clienţii tăi. Un chat AI se va dovedi de mare folos în timpul definirii strategiilor SEO şi când este nevoie de monitorizare şi de analiză a eficienţei SEO.

  • Căutările cu Zero-Click

Optimizează SEO cât de bine poţi de la featured snippets la răspunsuri directe, orice permite utilizatorului să reducă la zero numărul de click-uri. Conţinutul site-urilor trebuie optimizat pentru SEO şi cu gândul la aceste elemente, la cuvinte cheie şi răspunsuri rapide afişate la căutările pe Google.

În Headings trebuie să existe conţinut structurat în funcţie de întrebări şi răspunsuri dacă vrei să fii poziţionat mai bine în SERP, informaţia relevantă este mereu prima în articole, conţinutul de pe site-uri. Motoarele de căutare vor înţelege mai bine conţinutul şi contextul materialelor apărute pe site-uri, conţinutul respectiv va apărea mai des în secţiunea „rich snippets”.

Utile